Seferihisar’da yerel yönetim tarafından engellilere sağlanması gereken kolaylık ve iyileştirmeler

Öncelikle şu hususu belirtmekte fayda görüyoruz; Bu sayfalarda sıklıkla yaşadığımız ilçenin sorunlarına değinmeyi gerçekten de bir görev biliyoruz. Zira inanıyoruz ki ne kadar çok yapıcı uyarı ve hatırlatma olursa, görevi burada yaşayan vatandaşlara kaliteli hizmet getirmek olan yerel yönetime de kendini daha süratle ve somut şekilde geliştirme yönünde katkı vermiş olacağız. İşte aşağıdaki yazımızda bu kapsamda yayınlanmıştır.

Yakın bir tarihte Seferihisar Sanat Bahçesi’ne yaptığımız bir ziyarette bir engelli vatandaşımızla tanışıyoruz. Laf lafı açıyor ve gündemdeki bazı konularda paylaşım yaparken bizim internet sitesi editörü olduğumuzu ve Seferihisar’ ile ilgili yayın yaptığımızı duyunca kendisi bizlere engellilerle ilgili olarak paylaşmak istediği bazı hususları yayınlamamız için ricada bulunuyor.

Biz de bu ricasını kırmayarak kendi beyanı olan aşağıdaki hususları sizlerle ve de ilgililerin dikkatini çeker umuduyla yayınlıyoruz. Bizden yayınlaması ve Sayın Başkan Tunç Soyer’den de ilgili kişilere gerekli uyarıları yapması ve bu konudaki icraatı layıkıyla takip etmesi.. Zira inanıyoruz ki “citta slow” ünvanını layıkıyla taşıyor olabilmek için yerine getirilmesi gereken en önemli kriterlerden biri de bu husus olsa gerektir

SEFERIHISAR-ENGELLILER
Bizlerle yapılan paylaşım aynen şöyle:

“Seferihisar’ın ana arterlerinden olan giriş kavşağında yaya geçiş durumu sıkıntılı.

Meydandaki (Sığacık) umumi tuvalette engelli tuvalet bölümü ayrılmış. Fakat tekerlekli sandalyenin inişi için rampa bulunmamakta.

Tek engelli otobüsü ise yalnızca engellilere hizmet etmezken, Sığacık Kaleiçi’ndeki tiyatro mekanına dekor taşımakta dahi kullanılıyor. Tekerlekli sandalyede yaşayan engelliler için Sığacık mahallesine otobüs yok.

Bu bilgileri aktaran kişinin ifadesine göre Başkan Yardımcısına bu durum aktarıldığında alınan cevap ise şöyle: “Çarşıya pazara araç göndermiyoruz” – (Editör notu: Yani gerçekten insaf eğer bu cevabı veren kişi belediyede BŞK YRD makamını işgal ediyorsa.

Bütün bu koşullar neticesinde engellilerin sosyal yaşama katılım olanağının kısıtlanmış olması da kaçınılmaz şekilde karşımıza çıkmaktadır.” Murad Pekdilber (Empati Sakatlar Derneği Genel Başkanı)

Dedik ya; Bizden yayınlaması ve Sayın Başkan Tunç Soyer’den de ilgili kişilere gerekli uyarıları yapması ve bu konudaki icraatı layıkıyla takip etmesi …